Jana Pendapatan mcm Saya.KLIK iklan ini.. :))

Khamis, 27 Oktober 2011

Tips Agar Rambut Cepat Panjang


Rambut kita biasanya akan bertambah panjang 1,5 cm setiap bulan. Tetapi, ada juga dikalangan yang rambutnya tumbuh lebih lambat, dan jika panjang...rambut dudur dan putus2...
diseni...lady fuza nka share beberapa tips yang boleh membantu agar rambut anda cepat panjang dan tumbuh dengan sihat.

1. Picit@urut dan gosok. semasa membersihkan wajah, Anda tentu tidak akan menadahkan wajah di bawah pancuran kan? Anda perlu menggosokkan sabun ke wajah dan sedikit memicit @ mengurut wajah anda.
Kulit kepala pun perlu disentuh dengan urutan dan sedikit gosokan. Sebab, rambut yang baru  akan susah untuk tumbuh akibat lapisan kotoran, minyak, dan sel-sel kulit yang mati. Urut dengan lembut kulit kepala Anda dengan sikat khusus kulit kepala atau dengan jari-jari tangan selama 2 minit sebelum mandi.
2. Manjakan rambut. Cari shampoo dan conditioner yang mengandungi pelembab shea butter atau avocado oil. Bahan ini menjaga agar helaian rambut tetap lembab. Inilah yang menjadi kunci untuk pertumbuhan rambut, karana helaian rambut yang rapuh dan bercabang boleh patah sebelum bertambah panjang, demikian menurut ahli dermatologi dari San Francisco, Paradi Mirmirani.

3. Kurangkan dandanan rambut anda. Boleh je sebenarnya mendandan rambut dengan berbagai peralatan styling, namun perlu diingatkan bahawa haba panas dan geseran dari sikat  boleh merosakkan lapisan pelindung rambut.
Akibatnya, helaian rambut jadi mudah untuk putus dan gugur. Atasi berbagai masalah ini dengan menggunakan sikat bergigi jarang untuk menyikat rambut yang baru di syampoo, menggunakan spray, wax atau ape2 shj untuk mendandan rambut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan